Subject: FW: TTOS muudatusettepanekud
From: "MKM info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Apr 2025 14:35:31 +0300

From: Eneken Sepa - MKM <[email-masked]>
Sent: Friday, April 4, 2025 2:27 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Subject: Ed: TTOS muudatusettepanekud

  _____

Saatja: Gültšara Karajeva - PERH <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 4. aprill 2025 10:43
Adressaat: Eneken Sepa - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: TTOS muudatusettepanekud

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kuna ei ole eriti aega kogu seadusesse süveneda, üritasin peamiselt
töötervishoiu teenuse sätteid mõttega vaadata.

Lisaks panin manusena ka oma üldised mõtted seoses töötervishoiu teenuse
väga suure muudatusega. Aga unistada ikka võib.

Tervitades

Gültšara Karajeva - PERH

From: Eneken Sepa - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 21, 2025 2:07 PM
To: Gültšara Karajeva - PERH <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: TTOS muudatusettepanekud

Tähelepanu: E-kiri saadeti väljastpoolt Regionaalhaigla gruppi. Kui sa ei
tunne saatjat või kahtled sisu ohutuses, siis ära ava linke ega manuseid!

Tere

Oleme tõesti töökeskkonna tiimis kaardistamas võimalike TTOS-si muudatuse
vajadusi/probleemkohti. Loomulikult on oodatud ka teie tagasiside -
esitage kas ise või Jaanika Sassi vahendusel e-posti teel
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  hiljemalt 4. aprilliks
2025.

Tervitades,

Eneken Sepa
nõunik
Töösuhete ja töökeskkonna osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5875 9696

  _____

Saatja: Gültšara Karajeva - PERH <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 21. veebruar 2025 13:02
Adressaat: Eneken Sepa - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: TTOS muudatusettepanekud

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Saime dr Jaanika Sassilt info, et TTOS-i on plaanis muuma hakata. Kuna
mina esindan õendust ja ka ETTASes on kunagi teemaks olnud õdede pädevuste
suurendamine seaduslikult, siis võimalusel kaasaksin ka ennast nn õdede
esindaja võimalike muudatusettepanekute ja ka edasise eelnõu töörühma.
Kindlasti ei ole uudis, et juba praegu tegutsevad erasektoris
töötervishoius õed suure autonoomsusega, sarnanedes pereõdedele. Arstide
roll inimeste ennetavate tervisetegevuste osas on ammu õdede pärusmaa.
Üldise õenduse emantsipatsiooni taustal oleks vajalik ka töötervishoius
tegutsevatele õdedele anda suuremad õigused (teatud eeldustel ja arstide
poolt aktsepteeritavas ulatuses).

Lisaks ämmaemanda/õde haridusele on mul ka kvalifikatsioon
töökeskkonnaspetsialistina (TTÜ magister) ja 2021 lõpetasin TÜ
Õigusteaduskonna bakalaureuse õpingud ning töötan ka juristina (mitte
haiglas). Lisaks olen töötervishoiu valdkonnas töötanud 14 aastat. Seega
olen veendunud, et suudaksin panustada muudatustesse mitmetahuliselt.

Lugupidamisega,

Gültšara Karajeva

Kutsehaiguste ja töötervishoiu keskuse õendusjuht

617 2941

+372 51921513 (õdede mobiil)

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla

Sütiste Tervisekeskus III korrus

Sütiste tee 17/1, 13419, Tallinn

 <http://www.regionaalhaigla.ee/> www.regionaalhaigla.ee